söndag 9 september 2007

pang pang på varann

Visst. Det är lite smått obehagligt att bo i Landskrona, ibland. Men jag har aldrig känt mig hotad eller rädd när jag gått en runda mitt i natten. Däremot har jag gjort det mitt på dagen, men fullt av vittnen. Men det är en annan historia.

Jag förstår mig inte på allt skitsnack som folk sprider om Landskrona. Om hur otroligt farligt det är att vistas ute efter Bolibompa. Om hur ofta folk blir nedslagna och ihjälskjutna. Visst, det händer en del skit i Landskrona. Det är inte att förneka. Men allt som oftast så drabbar det inte oss vanliga svenssons. Utan det drabbar "de själva". Och då tänker du säker, hon menar invandrarna. Men tji fick du. Jag menar de som hittar på en massa skit, infödda som invandrare. De slår på varandra, dödar varandra. Sabbar för varandra, och ibland även för oss... En och annan glasruta krossas, men hur ofta händer det att en oskyldig får en smäll på käften? (med undantag av folk på fyllan).

Så länge jag inte får ett skott i nyllet så kommer jag fortsätta älskar Landskrona och sprida budskapet om denna fantastiska stad.


- har tidigare i detta inlägg kommenterat mordet på knutpunkten, men väljer att ta tillbaka det jag skrivit då det är baserat på felaktig information som jag fått från en (som numera inte längre är trovärdig) källa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ville bara tala om för dig att 27 åringen var inte kriminell. Skriv gärna att 19 o 20 åringarna var invandrare från ett kriminellt invandrargäng i Landskrona.Kan tyvärr inte lämna ut namnen till dig, eftersom du ömmar så mycket för invandrare har jag förstått.

Mikaela Persson sa...

Jag får be om ursäkt för att jag skrivit att 27-åringen var kriminell, då det inte är fallet.

Anonym sa...

Tack så mycket det uppskattar jag.