torsdag 27 september 2007

löning, hm, gina tricot, håkansson, ecco

Detta blir en jobbig helg för shoppinggalna Mikaela. Lönen kom idag. Har aldrig tjänat så mycket som jag tjänat denna månaden. Det känns lite annorlunda, tänk att jag har jobbat ihop så mycket pengar. Fränt. Men, trots detta så ska jag inte spendera dessa välförtjänta pengar. Nej. (måste intala mig detta gång på gång). Utan jag ska ju spara pengarna till ett eget boende när tiden för det är kommen. Så därför känns det verkligen vemodigt att fyra grymt bra butiker nu idag (och i veckan) öppnats i Landskrona. Men jag ska försöka hålla mig borta från dem.

Eventuellt ska jag köpa en tröja. Men kanske inte... Hmm. Vore ju desto roligare att shoppa loss i London. Vi får la se hur det blir.

I dagens konsumtions samhälle är jag nog ett ufo. Jag älskar verkligen att shoppa, detta innebär dock inte att jag gör det ofta. Nej, knappast. Snarare tvärtom. Jag handlar sånt jag verkligen behöver, kollar först på prislappen än plagget när jag är och shoppar. Jag är nog en blandning mellan Spara och Slösa. För jag sparar oftast mina pengar, men när jag väl handlar något så är det typ mig dator, Mp3-spelare, telefoner etc. Saker som håller länge men som är stora utgifter för stunden.

Tänk om alla lagt en guld peng av sina shoppingbehov till att hjälpa de som svälter i tredje världen. Tänk om...

Inga kommentarer: