tisdag 11 september 2007

nine eleven

Idag är det sex år sen terroristattacken mot USA.

Jag tror att alla har minnen från den dagen, vissa mer klara än andra. Jag själv minns det som igår. Jag var inne på mitt rum och så kallar pappa på mig. Precis som han alltid gör när det är något han vill visa. Oftast handlar det om att det står en fasan i trädgården eller att de intervjuar en BoISare på teven. Men just denna eftermiddag så skulle han visa något annat. När jag kom in i vardagsrummet så imponeras jag över hur välgjord filmen som går på teven är, det såg så verkligt ut. Precis då flyget plan nummer två in i WTC. Fruktansvärt...

Ägna denna dagen åt att fundera över ditt liv. Lever du så som du vill leva? Finns det något du borde göra annorlunda? Finns det något du alltid velat göra? Om det finns något sådant, gör det!

En tyst minut. Till minne av hatets alla offer.

Inga kommentarer: