onsdag 21 maj 2008

pengar

Varför denna längtan efter rikedom? Pengar, pengar. Jag har aldrig känt något större sug efter att ha en massa pengar i plånboken eller på banken. Det är klart att man vill ha pengar för att klara sig för dagen, att därför slippa den där ständiga kampen för överlevnad. Men jag kan inte påstå att jag har en längtan efter att bli miljonär, så att jag kan köpa vad jag vill, när jag vill. Har förvisso skämtat en hel del om pengar nu när jag bor i London. "När jag blir stor ska jag handla mina kläder på Topshop". Men som au pair har man inte direkt råd till det. Man vill ju kunna upptäcka London och dess kultur, och då kostar det.

Jag skulle gärna vilja veta varför alla ungdomar suktar efter förmögenhet. Vad är det som de saknar i livet? Som de tror går att rädda med pengar?

2 kommentarer:

F sa...

det mesta

F sa...

haha, rolig kommentar du skrev =)
jo det är sant. jag tänkte Gud också, men jag är också rädd för anarkister :P