måndag 19 maj 2008

feministiskt initiativ

Jag var en av de som hurrade då F! bildades. Jag fick ett flygblad av en väldigt god vän några dagar innan det blev officiellt. Det kändes grymt bra, där och då. Att det fanns ett parti som enbart tänkte arbeta för ett jämställt samhälle. Jag gillar Feministiskt Initiativ. Det är inget jag tänker hålla hemligt. Däremot efterfrågar jag som politiker ett parti som arbetar på mer än en front, och därför var miljöpartiet de gröna den självklara vägen för mig att gå.

Jag måste dock erkänna att F! ännu en gång gjort mig glad, då region Stockholm har haft årsmöte och valt in självaste Carlos Rojas Ejemyr som vice ordförande. Carlos är väl mest känd som grundare till superbraiga tidningen Gringo. Partiet verkar bredda sin politik och inriktar sig även på att aktivt arbeta mot främlingsfientlighet. Sjukt bra!

Det behövs bra partier i Sveriges avlånga land, och F! är helt klart ett av de.

Inga kommentarer: