måndag 22 september 2008

varför oroa sig?

Vid ett flertal tillfällen de senaste året har jag i efterhand fått ställa mig frågan "Varför oroade du dig?". Gång på gång har det visats sig att saker och ting löst sig. Jag fick jobb i London. Jag fick en lägenhet. Jag hittade sysselsättning nu i höst. Jag kom in på kursen jag ville läsa. Kampanjen som jag jobbar med är slut snart. Och jag hade börjat oroa mig för vad jag ska göra från och med första november. Något som går att kombinera med den kurs jag läser på deltid. Och när jag minst anar det så får jag ett telefonsamtal, med erbjudande om jobb. Så nu har det löst sig.

Det ordnar sig. Fixar sig. Löser sig. Det finns en plan!

Dagens kommentar:
(Jag till en av eleverna på skolan jag besökte med kampanjen):
Anledningen till att jag är medlem i Miljöpartiet är helt enkelt den att jag tycker deras syn på politik är bäst. :) (behöver det vara mer utvecklande svar än så?)

Inga kommentarer: