lördag 27 september 2008

miki (v) stockholm

Jag gillar Stockholm. Det är en väldigt, väldigt, fin stad. Under min tid i London fick jag ofta höra från folk att de antingen varit i Stockholm och tyckte det var alldeles fantastiskt, eller att de hört att det ska vara alldeles fantastiskt. Jag kunde bara instämma och rekommendera folk att åka dit, och givetvis då ta tåget ner till Skåne för att se hur fint vi har det i syd. Den enda nackdelen med Stockholm är stockholmarna. Killen på Pressbyrån förstod inte vad jag sa idag när jag köpte en grekisk sallad. Man blir så trött... Så bred skånska pratar jag faktiskt inte.

Jag har haft två otroligt härliga dagar på mp-kansliet. Det var väldigt givande att få träffa så många engagerade mp:ister för att diskutera politik. Extra roligt var det att lyssna till språkrören, Maria & Peter är så himlans bra! Och vanliga. Det gillar jag! Det var även kul att utforska affärerna å Götgatan ihop med fd GU-språkröret Ellinor Scheffer och nuvarandra GU-språkröret Maria Ferm.

Nu sitter jag på ett InterCity-tåg på väg mot Linköping för att spendera kvällen och natten i Östergötland. Ska träffa Elin, min USA-kompis som gör mig så himlans glad. Hon är underbar att umgås med!

Dagens minus: mobilt bredband. Störigt att bli nerkopplad hela tin på tåget.
Dagens plus: Miljöpartiet de Gröna.

Inga kommentarer: