fredag 26 september 2008

på väg till hufvudstaden

Nu sitter jag här i de megalyxiga fåtöljerna i första klassen på väg upp till Stockholm. Det känns riktigt najs. Och väldigt lyxigt! Skillnaden på första klass och andra klass var trettio kronor, så jag funderade typ en halv sekund på vilket jag skulle välja. Att man får gratis kaffe (underbart gott på morgonkvisten!), te (perfekt på förmiddagen) och juice (gott mest hela tiden) är ett stort plus i kanten. Frukten som finns upplagd kommer typ käkas upp av mig själv och den fria internetuppkopplingen smakar mumma.

Jag ser med förtjusning fram emot FR-mötet nu idag och imorgon. Det ska bli väldigt intressant. Jag hade väl trott att jag skulle vara mer nervös än vad jag är. Men som jag filosoferade igår, kanske är det så att jag helt enkelt är så pass inställd på att detta kommer vara min vardag framöver och det därför är dags att vänja sig? Jag tycker politik är så himlans kul, och att få vara med i de stora sammanhangen känns grymt tillfredställande.

För övrigt så tycker jag Miljöpartiet bör byta namn till de Gröna.

Inga kommentarer: