onsdag 23 april 2008

stolt BoISare!

Det är uppoffringar som detta som gör att jag älskar Landskrona BoIS. Med tårar i ögonen läste jag artikeln om hur BoIS lät tre killar från Västervångskolans särskola komma på besök och vara med på deras förmiddagsträning. Det är stort av en professionell fotbollsklubb som BoIS att ägna tid åt de ungdomar som behöver dem som mest.

Jag minns själv när jag var i den åldern. Då besökte jag träningarna då och då. Jag fick agera bollkalle bakom Mats I Svensson. Det som jag minns som mest från dessa timmar var när Daniel Nannskog satte bollen i mål och sprang mot mig i enorm glädje och gjorde en specialare till målgest! Stort! HEJA BoIS!!

4 kommentarer:

F sa...

ah, jag minns när jag förföljde alexander farnerud. det var tider det! ;)

Mikaela Persson sa...

haha. ja... det var tider det, farne! ;o)

Anonym sa...

Härlig energi du har, Du kanske är en blivande BoIS-Ordförande med tiden, skulle behövas fler kvinnor i männens fotbollsvärld.
Men eftersom du är politiker ,så ang Västervångskolans SÄR-skola, låter det inte lite illa långt in på 2000 talet? Jag reagerade lite på det när jag läste HD..Annars var BoIS välkommnandet av de tre "eleverna " från Västervångskolan en härlig öppning mot BoIS Nya öppenhet!!

Ha de nu bra Mikaela, och kul att du är inne på BoIS Forumet med din energi och kunnande.

Mvh Marcell /BoIS-Forum SvenskFans

Mikaela Persson sa...

Marcell:
Särskola är den rätta beskrivningen på verksamheten. Läs mer om särskolan på Skolverkets hemsida: http://www.skolverket.se/sb/d/673 Sen kan man ju tycka lite vad man vill om benämningen.