onsdag 9 april 2008

organic cotton hos vero moda

Jag fick precis ett e-mail, elektroniskt brev, från klädkedjan Vero Moda. Jag brukar få det lite då och då. Var lite sniken en gång i tiden då man fick 20% rabatt på ens köp om man samtidigt blev medlem i Vero Moda Club. Har ett sånt där fint vitt kort liggandes någonstans hemma hos mamma och pappa i Landskrona. Men, till saken.

Vero Moda har börjat med ekologiska kläder! Jag blir så glad! Snart har alla mina favoritbutiken hemma i Sverige ekologiskt sortiment. Det är helt förträffligt underbart bra!

Så här står det på Vero Moda's hemsida:
Plaggen kommer att finnas i de flesta av Vero Modas butiker from 10 April.
I Organic Cotton kollektionen så ingår det t-shirts, toppar, leggings, stickat, klänningar m.m. Alla plaggen från Organic Cotton kollektionen är märkta med speciella hang-tags.
Vero Moda kommer att ha Organic Cotton-kollektioner i fyra av årets kollektioner.
Kul, tycker jag! Nu hoppas jag på att företagen ska vidga sina vyer ännu mer, och börja sälja rättvisemärkta plagg!

Inga kommentarer: