onsdag 2 april 2008

manifestation för trygghet

Nu på lördag, den 5 april, kommer det utanför Stadsbiblioteket i Landskrona att vara en manifestation för trygghet - mot våld. Klockan 12-14 kommer manifestationen att äga rum. Flertalet med landskronaanknytning kommer att uppträda och hålla tal. Bland annat f.d BoISaren Håkan Söderstjerna, eldsjälen Ferid Lukacevic från Bosna Basket och Kurdi Kara.

Om du är i eller omkring Landskrona så uppmuntrar jag dig att dra dig till "bibblan". Själv kommer jag att vara kvar i London, men tankarna kommer finnas i min kära hemstad.

Initiativtagare till manifestationen är Kassem Echehade.

Läs mer på Landskrona Direkt och Landskrona Posten.

2 kommentarer:

F sa...

whatta? oh, jag hänger inte meeeed... har söderstierna slutat? så tradigt. jag kommer nog stanna i sthlm på lördag ;)

Mikaela Persson sa...

Ja, sorgligt nog har Håkan lagt skorna på hyllan. En era har kommit till sitt slut... Vår enarmade bandit gjorde mycket gott på plan. Bland annat fantastiska mål mot Håiff. :o) Vilket gör att han för evigt kommer ha en stor plats i mitt hjärta.