fredag 18 april 2008

byt regering - byt politik (senast) 2010

På Facebook kan man stötta olika "causes". En utav de jag är med i är den som heter "Byt regering - byt politik (senast) 2010". Causen har just nu 11 836 medlemmar. Enligt en räkning från den 29 februari 2008 har Konungariket Sverige 9 192 088 invånare. Detta innebär att 0,1 % av Sveriges befolkning vill byta regering och politik. Om vi ska göra det enkelt för oss. Men, det vill vi ju inte. Så därför tänkte jag kolla upp hur många svenskar som är medlemmar på Facebook. För att få en siffra som visar mer rättvisa. Enligt en annan bloggare här på nätet, som jag väljer att lita på i detta fallet, har 1 135 000 svenskar Facebook. Detta innebär att 1 % av Sveriges Facebook-medlemma vill byta regering. Bara så att ni vet. Anledningen till att jag började skriva detta inlägg var att jag hade hoppats på att procentsatsen skulle bli högre... Men, men.

Inga kommentarer: