lördag 31 mars 2007

stockholm + riksdagen = sant

Jag har funderat lite... Jag kanske borde stunta i att tänka så förtvilat mycket på hur jag ska skriva, och istället bara göra som alla andra. Sätta mig ner och låta texten flöda, utan att fundera på varenda stavelse... Hehe.

Tillbaka till i onsdags:
Rapporten kommer lite sent. Men, whatever! Har inte haft tid eller ork. Jo, i Stockholm så var det då partimöte på förmiddagen, som hölls av Mats Pertoft. Utbildningsansvarig inom Miljöpartiet. Mats är en härlig kille, fick jag lära mig rätt snabbt. Mats å jag käkade lunch ihop, sen så fick jag följa med honom tills hans jobb. Nu är det ju så att han inte är som alla andra svenssons, utan han är med och för alla svenssonars talan. Det vill säga: han är riksdagsledamot. :o) Så jag har liksom varit på en riksdagsledamots kontor i en dag. Skitcoolt!. :o) Fick även stöta på lite andra sköna miljöpartister, bland annat min namne Mikaela Valtersson. Hon är störtskön. Sen har jag även glimtat på bland annat Mona Sahlin. Och om man ska vara ärlig, ALLA riksdagsledamöter. Förutom 48 stycken.

Det beror på att det var votering i kammaren, och då är ju alla närvarande. Eller bör vara, 48 var det inte.

Men summa av kardemumma (hatar det uttrycket): Riksdagsbesöket var GRYMT. Och Stockholmsvistelsen lika så!


Over and out,
mikaela

Inga kommentarer: