måndag 26 mars 2007

från min gamla blogg (3)

2007-02-25
Jag håller på och arbetar med en motion som jag tänkte lämna in till kommunfullmäktige nu i vår. Det är riktigt kul. Att bearbeta material, och se hur stor möjlighet man har att påverka. Det gäller bara att veta hur. Och jag tror jag valt en bra väg. Det finns väldigt många goa människor inom både Grön Ungdom och Miljöpartiet. Hjälpvänliga sådana. Det är gott å ha sånna omkring sig.

Nu är lovet nästan slut. Har haft en soft vecka som gått i mitt eget tempo. Jag har inte gjort alltför mycket, nästan för lite. Men jag har mått bra. Förutom nu idag då... Men det är ju rätt typiskt mig, för skolan början ju imorrn. :o)

Döden är märklig... Har en god vän till vår familj som ligger svårt sjuk i cancer. Det är inte rättvist. Men vem har nånsin påstått att livet skulle vara det? Låt det ta slut, så hon får lugn och ro uppe i himlen.


Over and out,
mikaela

Inga kommentarer: