måndag 26 mars 2007

ett besök i huvudstaden

I natt sätter jag mig på nattåget till Stockholm. Ska imorgon och på onsdag vara på Stockholmsmässan i Älvsjö och deltaga på SKL:s "Skolriksdag". En samlingsplats för kommunala och regionala politiker för att diskutera skolpolitik. Åker dit med ett gäng folkpartister, några sossar och en å annan sverigedemokrat. Vi kommer representera Barn- och Ungdomsnämnden. Tror det kan bli mycket intressant. Om inte annat så ska det bli kul och komma utanför Skånes gränser, och besöka våran fantastiska huvudstad.

Att jag har en mindre förkärlek till Stockholm vet nog de flesta som känner mig. Att stå på plattan och kolla på allt folk är riktigt najs. Att beskåda vårt fin-fina riksdagshus, titta ut över Skeppsholmen, snegla upp mot de tre kronorna. Ja, jag längtar. :o) Älskar Stockholm.

Ska förhoppningsvis dra dit lite senare i vår med min underbara vän Malin. Vi ska köra foto-maraton och fota allt som bör fotas i Sthlm under en helg. Yes, yes.

Tillbaka till politiken:
Jag trivs grymt bra som politiker. Det är hur kul som helst. Skrev klart min allra första motion i förra veckan. Hoppas nu den går igenom alla led, jag tror det skulle vara bra för Landskrona. Vad den handlar om? Det lär ni förhoppningsvis få läsa i tidningarna, vill inte att någon annan snor min idé. :oP

Tänkte även börja skriva på en ny motion, nu denna veckan. Det är ju kul att motionera. Hmm, jag måste verkligen ut och springa någon dag. *ångestattack*

Vill även passa på att uppmuntra alla lokalavdelningar i Skåne och Sverige. Ni gör ett otroligt viktigt jobb, både som gröna ungdomar och lite äldre miljöpartister.

Jag är väl både och, I guess...


Over and out,
mikaela

Inga kommentarer: