måndag 26 mars 2007

från min gamla blogg (2)

2007-02-22
Igår var en bra dag. Det började med att man vaknade till en kritvit gata, fantastiskt. Jag älskar snö. Sen så släpptes nyheter: H&M kommer till Landskrona. Jag tror detta är ett lyft både för Landskrona som stad, för cityhandeln och för min egna garderob. Och för att inte glömma miljön. Nu slipper vi köra till Center Syd en gång i månaden för att kolla in senaste plaggen hos världsjätten.

Den andra goda nyheten för min kära hemstad var den tidningen Gringo släppte. Dom satsar nu på att starta en avdelning i Landskrona, vilket är hel-skoj. En utav deras anledningar sägs vara att minska intresset för sd inför nästkommande val. Något jag personligen även önskar. Sen att det finns vissa i denna stad som inte tycks vilja stadens bästa, det finns det väl på alla platser?

--

Ja, jag vet. Jag måste snart hejda mig. Jag kan inte fortsätta med detta längre... Att sprida goda nyheter om Landskrona. Jag menar, det är ju emot "normen". För det finns ju bara negativt att säga om denna stad.

Men, i varje fall. Nu är det nämligen så att Grön Ungdom har en lokalavdelning i Landskrona. En nystartad sådan som innehåller i nuläget tre brinnande tjejer som längtar efter att hitta nya möjligheter och nya vägar. Det känns riktigt, riktigt bra det här. För jag tror det behövs ett medvetande hos dagens ungdomar. Ett medvetande om att det faktiskt GÅR att PÅVERKA. Och om då möjligheten finns att göra det i det parti som ligger en närmst om hjärtat, ja då är det ju super. Därför finns nu ännu en möjlighet för landskronaungdomarna att påverka. Genom Grön Ungdom.

Over and out,
mikaela

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!
Dax att få bort det dåliga ryktet som Landskrona har!
För det är ett måste!!
Landskrona är ju en fin stad och ligger så fint vid havet!
Men skoj att stan får nya butiker!