onsdag 28 januari 2009

nu har jag röstat

Jag har precis fyllt i "min" EP-lista. Givetvis så var min lista varvad, med varannan man, varannan kvinna. Nio personer fick plats på min lista. Nio personer som jag definitivt tror skulle göra ett utomordentligt jobb i Europaparlamentet! Fem av personerna var kvinnor, och då kan ni snabbt räkna ut att överst på min lista hamnade just en kvinna: Zaida Catalán! Sen så kunde jag helt enkelt inte bortse från det fantastiska jobb som Carl gjort i EP. Carl Schlyter fick plats nummer två. Resten håller jag för mig själv.zaida.se

Kul fakta:
Medelålder bland mina EP-personer: 31,22 år
Medianålder: 28 år (Zaida!)
Sammanlagd ålder: 281 år
Största hoppet i listan (om det blir som jag vill): 18 platser
Största hoppet i listan (från att ha stått utanför listan): Christian Valtersson, från noll till 6!
Antal platser jag hoppas vi får i Parlamentet: 5 stycken
Antal platser jag tror vi får i Parlamentet: 3 stycken.

Jag är stolt över Miljöpartiet de Gröna! Interndemokrati is the shit!
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: