tisdag 27 januari 2009

Bygg om Sverige

Banner Bygg om Sverige, fotograf: (SS-BY-NC) flickr:althouseDiskuterade igår lite bostadspolitik med en vän. Ämnet, som i Miljöparti-kretsar är högaktuellt, diskuterades även på Bloggträffen i fredags. Jag får erkänna att jag inte är så värst insatt i just bostadspolitik, inte mer än att jag tycker att energisnålhet är en förutsättning för en bra bostad. Passiva hus borde byggas i större utsträckning. Vad jag och min vän diskuterade var främst vatten. I många länder finns det två vattenledningar till huset: en för dricksvatten och en för toalett/dusch. Det är faktiskt sjukt att vi har rent och fräscht dricksvatten i våra toalettstolar. Jag menar, hand upp för den som brukar dricka ur toastolen?!

Miljöpartiet de Gröna driver under denna mandatperiod en klimatkampanj, den andre februari drar ännu en del av kampanjen igång. Gröna hem - Bygg om Sverige. Riksdagsledamöter från partiet kommer åka runt i Sverige, mitt tips är att åka dit och lyssna!
Blogged with the Flock Browser

Inga kommentarer: