måndag 12 januari 2009

jag kommer rösta på zaida catalán!


Jag är medlem i ett parti som sätter demokrati högst upp på fokuslistan. Vi vill visa att det är fullt möjligt att låta medlemmarna i ett parti, eller varför inte i ett land?, att vara med att påverka. I höstas hade vi en medlemsomröstning huruvida vi skulle ha kvar eller ta bort utträdeskravet från EU. Nu i januari-månad kommer vi att ha ytterligare en medlemsomröstning. Vi som är medlemmar i Miljöpartiet de Gröna kommer själva att få vara med om att rösta fram vallistan till Europaparlamentsvalet. Det tycker jag är coolt!

Jag har efter många om och men kommit fram till att stötta Zaida Catalán i hennes marsch mot Europaparlamentet. Det finns många bra saker att säga om Zaida, men jag väljer att lyfta fram tre saker som fallit avgörande:

- Hon är ung
- Hon är kvinna
- Hon brinner för jämställdhetsfrågor

Jag har blivit övertygad om att Zaida skulle kunna göra ett alldeles utomordentligt jobb i Europaparlamentet och kommer därför rösta på henne i medlemsomröstningen :) Jag är pepp! Zaida for the Parliament!

Inga kommentarer: