onsdag 13 augusti 2008

vuxenpoäng

Filippa snackar vuxenpoäng, så då får man ju inte vara sämre. Jag har under ett antal år försökt reda ut när man blir vuxen. Och under en längre tid så ansåg jag att man blev vuxen när man skaffade barn. Sen kom jag fram till att alla inte har möjlighet att få barn, så då blir det ju lite knas. Jag och Gb brukar räkna vuxenpoäng. Och jag tycker det är riktigt coolt att hon har barn, är gift och egen bil. Men hon HYR sin bostad. Jag äger min :) Det är vuxet!

Det är också väldigt vuxet att dels ha ett City Gross-kort och ett ICA-kort. Nu i veckan tänkte jag skaffa ett MedMera-kort. :) Man måste ju tydligen ha mat för att överleva. Har dock hört att magen mår bäst av EKOLOGISK mat. Sådeså!

Denna veckan får jag dock prova på att vara ensamstående trebarnsmor. Det är riktigt kul. De tre små är just nu på dagis. I morse försökte den yngsta att väcka mig mellan 6-7, han låg och petade och pillade i mitt ansikte. Jag sooooov. Hmm.

2 kommentarer:

F sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
F sa...

shit! vuxenpoäng på att vara ensamstående trebarnsmor! verkligen! men jag flyttar alldeles själv. det är ju poäng med :P