måndag 4 augusti 2008

att vara kristen

Det senaste året har jag blivit allt starkare, och säkrare, i min tro på Jesus Kristus. Jag är övertygad om att himmel och jord är skapad av Gud. Jag tror att Jesus levde och dog på korset. Jag tror att han efter tre dagar uppstod ifrån de döda. Jag vet att Jesus dog för din och min skull, på korset tog han på sig dina och mina synder. Det tycker jag är coolt. :) Jesus is my homeboy!

Som kristen tycker jag det är viktig att leva ett liv där man undviker att döma andra. Det kan gälla klädstil, yrkesval, levnadssätt, you-name-it. Det är inte vårt uppdrag att vara dömande, utan det är Guds uppgift. Jag anser inte att en synd är värre än den andra. Och jag anser inte att det är upp till mig, som kristen, att avgöra vilken sexuell läggning som är rätt eller fel. I min värld är allt relativt, och där existerar inte rätt och fel. Vi tycker alla olika, och det är något som bör uppmuntras.

Jag önskar att jag kan träffa någon som är gay och kristen, för då ska jag välkomna denne med öppna armar. Inga dörrar ska stängas, utan alla ska vara välkomna in i kyrkan, en värld som alltför ofta ses med stängda dörrar mot folk som valt en annan väg är normen.

Inga kommentarer: