lördag 16 augusti 2008

att beskriva sig själv

Jag jobbar nu under augusti månad natt. Det är en intressant sysselsättning. Mitt jobb går i korta drag ut på att försöka hålla sig vaken, vilket har fungerat bra hittils. Jag är otroligt tacksam och glad över att få jobba, över att få jobba med något jag trivs med. Just natten är väl inte min favorit tidpunkt på dygnet, hade hellre jobbat dagtid. Men man ska inte klaga. Det är bara dumt, med tanke på att jag trivs så bra som jag gör på jobb.

Dock är det ju så att jag efter kampanjen, Svennedebatten, som jag kommer jobba med under september och oktober månad, står utan garanti av jobb. Jag kan säkert jobba som timvikarie på Larvi. Men jag kan inte få någon garanti på hur många timmar det kan bli i månaden, vilket inte är en säker form av inkomst. Så jag sitter och letar jobb. Och i jobbletandet ingår ett moment där man ska beskriva sig själv, och därmed övertyga arbetsgivaren på att just JAG är den rätte för jobbet. Sånt tycker jag är väldigt svårt. Jag menar, vad är bra hos mig? Och hur sätter jag ord på det som är bra?

Jag lider med Alshammar. Stackare. Fyra års träning. FYRA år. Och så skiter sig allt på ett sketans blixtlås.

Inga kommentarer: