tisdag 12 augusti 2008

att vara vuxen


Idag sitter jag och räknar på kommande inkomster. Jag tittar runt på de innehav jag har vad gäller, fonder, aktier och försäkringar. Jag försöker planera in när jag ska göra vad, vad gäller jobb, studier och fritidsintressen. Mitt liv är snart inrutat och fyllt med roligheter. 24/7. Givetvis har jag planerat in tid för sömn och umgänge med nära och kära.

Jag har precis varit nere i tvättstugan, hängt upp all tvätt på tork. Jag ska snart börja städa så smått i lägenheten, röja upp efter allt stök som framkommit efter inflytt och framförallt målningen. Jag håller på att sortera alla viktiga papper, som jag så fint döpt de papper jag lagt i ett stort kuvert. Jag sorterar all post och de räkningar som kommit när jag bott i London. Jag tycker sånt är otroligt kul. Det enda som stör mig just nu är att jag behöver köpa in x antal pärmar och en hålslagare. Just nu är det bara små högar med papper som ska in på rätt ställen i pärmar i fina färger. Röd för ekonomi. Svart för plugg. Grön för politik (vad annars?). Gul för BUN.

Sverige spelar just nu mot Kanada i gruppspelet i OS. Schelin gjorde ett hyperfint mål och Lindahl gjorde en super räddning. Jag kan inte hjälpa att jag tittar på matchen. Jag älskar sport. Jag älskar fotboll. Jag älskar politik. Men kanske blir det bäst om dessa två/tre inte kombineras? Kinas brott mot de mänskliga rättigheterna är fruktansvärda. Men de hindrar mig inte för att heja fram våra duktiga svenskar. Däremot äcklas jag av deras styre. Jag äcklas av alla de miljarder de lagt på turneringen. Pengar som kunde lagts på de människor som bor och lever i landet. När blev idrott så fixerat vid pengar? Vad har fyrverkerier med OS att göra? Kinas motto för årets OS är "En värld, en dröm". Jag hoppas de kan hålla fast vi det även efter festen.

1 kommentar:

F sa...

det är ändå rätt najs att bli vuxen.
:)