torsdag 10 maj 2007

halsfluss - fångenskap?

Jag har en unik förmåga!

Lyckas alltid bli smittad av halsfluss, vilket är sådär halvkul... Fyra dagar i sträck har jag nu tvingats vara hemma. Kollat extremt mycket på Vänner, vilket inte är fy skam. Men det finns faktiskt något som är ännu bättre. Friheten att kunna göra vad man vill, till exempel.

Den friheten har jag saknat extra mycket dessa dagar som jag har varit, och fortfarande är, sjuk. Jag har inte kunna göra precis vad jag vill. För jag har tvingats stanna hemma, hålla mig på avstånd ifrån folk och försöka vila upp mig... Skönt till en början, men ryggen har börjat värka något enormt.

Fast egentligen har jag inte rätt, eller jo det är det jag har, att klaga. För det finns så grymt många människor här på vår jord som blivit berövade sin frihet. Människor som borde leva under samma rättigheter som alla andra, de mänskliga rättigheterna, men som blivit berövade dessa och lever i fångenskap och förtryck.

Jag tror det är dags att vi öppnar ögonen och se verkligheten. Att vi försöker kolla utanför de murar som finns runt vårt långa, fina land. Det land där vi har trygghet, kärlek och tillit. Istället bör vi vända våra blickar till de länder som är korruperade, de länder som styrs av en diktatur, de länder som inte tillämpar de mänskliga rättigheterna. Det är dags att hjälpa våra medmänniskor! Inte bara grannen jämte, utan våra brödrar och systrar på andra sidan jordklotet!


Over and out,
mikaela

Inga kommentarer: