torsdag 31 maj 2007

dirty dancing

Igår kväll så bjöd jag in mina vänner till min lånade lägenhet. Vi såg först Eurotrip, inga kommentarer. Sen var det dags för filmen jag aldrig hade sett, och tyvärr (?) kan jag fortsätta säga det. Jag däckade efter tio minuter av filmen. Dirty Dancing får bli filmen jag aldrig såg.

Jag har tänkt en del på vårt styrelsesätt här i Sverige. Vi väljer politiker som representerar oss i olika instanser. Dessa fattar då beslut om vad tjänstemännen får och inte får göra. I Landskrona finns det inom IFO Resurs och stöd en förebyggande enhet. Denna enhet har fått i uppdrag av kommunen att förebygga. Trots detta så går politiker in och kletar i röran, via media!, utan att först ha tagit kontakt med varken enhetschefen eller någon anställd för att reda ut vad det hela handlar om. Är dte meningen att media ska vara vår länk mellan de styrande och de verkställande? Jag hoppas verkligen inte det.

För om så är fallet så skulle jag verkligen kalla det dirty dancing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

var vi inbjudna eller? hahaha

/Filippa & Anna

Mikaela Persson sa...

nej. det var ni inte. :oP det var bara tjejerna från skolan. :o) tyvärr asså. haha. nästa gång! då kan ni försöka få mig att se Pretty woman som jag itne heller sett.