söndag 22 mars 2009

tre välfyllda dagar


Åker snart upp till Stockholm för tre välfyllda dagar. Ska under dessa dagar även försöka mig på att skriva en och annan insändare. Vi får se vart det hela landar. Imorgon ska jag träffa folk och prata EP-val, hänga lite med Sveriges snällaste "partiledare" (en partiledare som för övrigt har en sjukt het sekreterare) och fika.

Ska under tisdagen dels besöka den Kommunala Skolriksdagen arrangerad av SKL - Sveriges kommuner och landsting. Där kommer mängder av skolpolitiker från hela Sverige att samlas för att lyssna på föreläsningar om det senaste inom skolvärlden, och diskutera framtidens skola.

På kvällen har jag anmält mig till Tänk:Grönt som denna gång handlar om härskartekniker. Föreläsare är Elaine Bergström. Mycket intressant, ser fram emot detta! Just föreläsningsserier är ett grymt bra initiativ från MP Stockholm.

Onsdag blir det tillbaka till Skolriksdagen för att några timmar senare smyga därifrån och avrunda vistelsen i Stockholm på riksdagen: ett seminarium om kvotering i bolagsstyrelser vankas.

2 kommentarer:

Linn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linn sa...

Hehe, fjäska går ju alltid! :D Åh, stockholm är verkligen stället att vara på vad gäller MP/GU-aktiviteter! Jag är såå avundsjuk, det verkar alltid hända något där. Just föreläsningen om härskartekniker hade varit grym att gå på, jag har precis använt Elaine B:s bok om ämnet som referens i ett arbete jag skriver nu. Boken är grymt bra! :) Ha bra dagar i stora staden!