måndag 2 mars 2009

årsmötestider = mikitider

Okej, jag erkänner. Jag älskar årsmöten! Men det är sådan jag är, tror det kan ha att göra lite med att jag är en föreningsmänniska. Och att jag gillar demokrati. Folket styr. Landet Sverige, eller en liten förening i Landskrona. Same, same. Demokrati.

Så vad händer i mitt liv i dessa tider? Förutom att var och varannan vecka fylls med årsmöten som jag antingen deltar på fysiskt eller psykiskt, så handlar det också om personliga prioriteringar. Var vill jag lägga mitt fokus under nästkommande år? Var kan jag få ut mest, dels personligen, dels för föreningen? Som ni kanske förstått så är mitt fokus framöver: politik.

Såhär ser mitt engagemang ut framöver:

x Jag blev igår vald till språkrör för Grön Ungdom Skåne.
x Jag är förbundsstyrelseledamot i Grön Ungdom Riksorganisationen.
x Jag ställer inte upp till omval som ledamot i MP Skånes styrelse.
x Jag lämnar SMU i Landskronas (scout) Ungdomsråd (styrelse).

Förklaringar:
Genom mitt uppdrag som språkrör för GU Skåne kommer jag sträva efter god kontakt och gott samarbete med MP Skåne, därav känns det rätt att lägga all fokus på GU framöver och genom GU försöka påverka MP. Does it make sense? I think it does.
Jag har varit aktiv i SMU i Landskrona på olika sätt genom åren. Blev nyingscout när jag var åtta år, och på den vägen är det. Jag älskar scouting, det har format mig på ett speciellt sätt. Men för mig innebär ett styrelseuppdrag ett ansvar. Och jag kan inte ta på mig det ansvaret och samtidigt vara medveten om att jag inte kommer kunna fylla rollen fullt ut. Är dock övertygad om att jag kommer komma tillbaka på ett eller annat vis. :)

1 kommentar:

Valdemar sa...

Håller med om att det är kul med årsmöten. Igår hade vi årsmöte med GU Värmland, idag har vi haft med MP Karlstad och nästa helg åker jag på årsmöte med GU Väst.
Låter som kloka prioriteringar förresten.