torsdag 16 oktober 2008

extra kongress i göteborg

Imorrn bitti så sätter jag mig på tåget till Göteborg. Jag ser inte fram emot att gå upp på morgonen. Det är min svaga sida, mitt morgonhumör och min extrema trötthet under dagens första timmar. Men det ska bli kul att åka tåg, me like! Och framförallt så ska det blir kul att vara med på min allra första kongress, yay! Det kommer bli en fullspäckad helg med massvis av saker att göra och ta till sig. Urkul!

I morgon fredag samlas 400 miljöpartister på extrakongressen i Göteborg som ska anta valplattformen till EU-parlamentsvalet. På lördag när extrakongressen är klar övergår arrangemanget till kommun- och landstingsdagar med ett digert program av seminarier och paneldebatter. Läs förslaget till valplattform och mer om evenemanget på mp.se/extrakongress

Inga kommentarer: