lördag 26 juli 2008

på väg

Då är man på väg till Grön Ungdom Skånes sommarläger. Ska bli kul att spendera några timmar ihop med gröna ungdomar. Hade ju gärnat velat vara med hela helgen, torsdag-söndag, men min lägenhet behöver tid och omtanke. Och med tanke på att jag ska börja jobba på onsdag, ja, då är det rätt bra att försöka bli klar med det mesta innan dess.

Igår fylldes min kyl och frys. Eller, nej. Det är ju inte riktigt sant. Men jag "toppade upp" de båda med matvaror som jag kan tänkas förtära under den närmsta tiden. Det kändes bra. Nu kan man börja laga mat på riktigt, och då kan man kanske lyckas få en rutin i matintaget. Gött. Dock känns det jobbigt när man tänker på människor i tredje världen, som inte ens har en kyl eller frys att förvara sin mat i. De äter allt efter som de har råd att äta. Det gör ont i min själ och i mitt hjärta när jag tänker på dessa människor.

Inga kommentarer: