tisdag 29 juli 2008

bush är väl fantastisk?

Då har han nog fattat det bästa beslutet någonsin, min favoritpresident George W Bush. Jag blir så ledsen. Så trött. Förbannad! Hur i hela fridens namn kan man göra något så hemskt? Något så sjukt och så fel? Jag är emot dödsstraff. I. Alla. Lägen. Mannen i fråga må ha mördat en eller femton. Våldtagit barn, vuxna, handikappade. Han må ha begått folkmord. Men trots fruktansvärda brott som jag nyss nämt inte en anledning till att vi människor ska fatta beslut över död och liv. Aldrig någonsin. George W Bush nöjer sig inte med alla de civila och soldater som dött i Afghanistan och Irak. Och så vågar han påstå att han är kristen. "God bless America". Jag säger på ren brittiska: IN MY ARSE!

Jag är upprörd. Om ni inte förstått det... Och den första meningen i detta inlägg var ren och skär ironi.

Inga kommentarer: