torsdag 24 juli 2008

himma i landskrona

Då är man här. I staden med stort S. Jag älskar Landskrona. Väldigt, väldigt mycket. Man upptäcker det när man åker iväg en sväng. I sisådär tio månader. Då lär man sig uppskatta stadens charm och dess underbara invånare.

Det har inte hänt så värst jättemycket sen i höstas. Förutom att maten har blivit dyrare, och glassen!. Sen så har ju Flizans öppnat i stan, redan min favorit! Flizans är en te och kaffe butik som ni bara måste besöka när ni är i Landskrona. Grymt mycket olika blandningar, och det finns både ekologiska och rättvisemärkta alternativ. Jag gillar det Etiopiska kaffet. Mumma!

Har flyttat in i lägenheten nu.
Gjorde det redan i fredags när jag kommit till stan. Det kändes super bra. Håller på med målning och småpyssel, kul men tidskrävande. Under min "lediga" eftermiddag bestämde jag mig för att dra till stranden för att koppla av. Då fick jag migrän. Ett bra bevis på att allt går på tok för fort för lilla mig.

Har varit på anställningsintervju idag. Hoppas, hoppas jag får jobbet.

1 kommentar:

F sa...

jag har också gjort massa reklam för flizans! haha :D
vad är det för jobb? HOPPAS!!