fredag 22 februari 2008

jag vill inte vaccinera mig!

Okej. Jag vet att jag är lite dum när jag säger vad jag säger. Men jag vill verkligen inte vaccinera mig. Jag hatar sprutor. Jag klarar inte av det! Men trots det så bestämde jag mig en vacker (läs grå och regnig) vinterdag att jag ändå skulle ta mig ner till kliniken och vaccinera mig. Behöver Hepatit A när jag ska åka till Ecuador. Och så bör jag ha med mig Malaria tabletter... Men så idag kollade jag då upp vad priserna på vaccinering är. Och då visar det sig att jag ska komma att betala ca 2000 svenska kronor för mina tre Hep A-doser!

Nu handlar det inte längre om min rädsla för den där stora, silvriga, nålen. Nu handlar det om ekonomisk överlevnad. Läs snålhet.

1 kommentar:

F sa...

Åh fy sketan vad dyrt!!!! hoppas det löser sig =)
så du ska dit i alla fall? fy vad fett :D